Österlen och Köpenhamn

När frukt träden står i full blom är det x-tra härligt på Österlen. Denna resa innehåller både natur, kultur och storstad

Dag 1 Hemorten-Oslo. Under morgonen startar vi vår resa mot Oslo. På eftermiddagen kliver vi ombord på DFDS fartyg som ska ta oss till Köpenhamn. Vi installeras i våra hytter och äter resans först middag tillsammans.

Dag 2. Köpenhamn Frukost ombord. Efter ankomst möter vår lokala guide upp för att göra en ca 3 timmar lång stadsrundtur. Här kommer vi att få se det mest sevärda i staden. Så som Den lilla havsjungfrun, drottningens slott Amalienborg,Glyptoteket m.m. På eftermiddagen checkar vi in på Comfort hotel Vesterbro. Middag serveras på hotellet.

Dag 3. Köpenhamn-Ystad. Efter frukost lämnar vi Köpenhamn och tar oss mot Ystad. Vi passerar över Öresundsleden. Incheckning på centralt belägna hotel Continental. Som förövrigt är Sveriges äldsta hotell. Under eftermiddagen gör vi tillsammans med vår lokalaguide en stads vandring. Gamla staden är mycket sevärd. Den är i stort sett oförändrad sedan medeltiden. Vi ser också kända kvarter och byggnader från tv-serien med Kurt Wallander. Gemensam middag på hotellet.

Dag 4 Dagsutflykt på Österlen. Efter en god frukost möter vår lokala guide upp vid hotellet för att ta oss ut på en intressant utflykt på Österlen. Dagen innehåller många olika upplevelser. Så som Brösarps backar som är ett av Sveriges mest kända naturområden här får vi uppleva Österlens magiska ljus. I närheten finns också Ravlunda kyrka där vi besöker Fritjof Nilsson Piratens grav. Nationalparken Stenshuvud med sin vackra bokskog och artrik flora och fauna. Här växer bl.a Backsippa,Hedblomster,Glansbräken och Sandnejlika m.m. Här tar vi oss en promenad och insuper naturen och lyssnar till Näktergalen´s sång. Vi besöker även Kiviks musteri som bjuder in till trevlig shopping med goda drycker, marmelader m.m. St:Olofskyrka och en promenad för dom som vill upp till Ale stenar. Ja dagen fylls med många olika sevärdheter. På kvällen middag på hotellet.

Dag 5. Ystad-Hemorten. Frukost och det är dax att packa in vårat bagage i bussen för att starta vår hemresa. Vi stannar givetvis för fika och mat på passande ställen.

خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید سیسکو خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید فیلتر شکن خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید کریو خرید vpn اپل نمایندگی hp نمایندگی شارپ تعمیرات پرینتر خرید vpn اپل خرید فیلتر شکن خرید فالوور خرید vpn برای آیفون خرید vpn تلگرام